Tre ting din virksomhed kan gøre for at tiltrække flere kunder

At være i kundernes bevidsthed er det vigtigste for at holde forretningen kørende - her er tre tips til, hvordan din virksomhed kan gøre det.

Tre ting din virksomhed kan gøre for at tiltrække flere kunder

Annoncørbetalt indhold: I erhvervslivet er der konstant konkurrence om kunderne, og det er derfor også vigtigt, at man skaber den rette markedsføring, så man ikke bare når ud til en masse mennesker, men når ud til netop dem, som har potentialet for at blive kunder. Der findes et væld af strategier omkring det, men her er tre simple ting, din virksomhed kan gøre, for at nå ud til flere mennesker.

Bæreposer er oplagte reklamesøjler

De fleste folk har haft brug for en bærepose, og det kan du særligt udnytte, hvis de laver et spontant køb fra din virksomhed. Her kan du eksempelvis bruge papirposer med tryk, hvor du kan få trykket din virksomheds logo på, hvorved det kan bruges som reklame, når folk går rundt med den ude på gaden. Hvis du giver posen en iøjnefaldende farve, vil folk med garanti lægge mærke til den, og din virksomhed er på den måde nået ud til flere personer. Som virksomhed er det vigtigt også at tænke over klimaet, og derfor er papirposer at foretrække frem for plasticposer, der er langt mere forurenende.

Merchandise hjælper folk med at huske

Du kan også bruge dine poser som goodiebags elle lignende, hvis din virksomhed holder et arrangement eller er til en messe og snakker med potentielle nye kunder. Her er det generelt en god idé at give merchandise til folk, da det kan fungere som en reminder til dem om din virksomhed og deres interaktion med jer. Det behøver ikke nødvendigvis at være det vildeste merchandise – kuglepenne og bolsjer er ting, virksomheder ofte tyr til som merchandise – men det kan anbefales, at det er noget mere særegent, da folk bedre vil kunne huske det frem for alle de andre mere almindelige ting.

Den online tilstedeværelse er nødvendig

I dag er det umuligt for en virksomhed at kunne holde på sine kunder, hvis ikke den har en online tilstedeværelse. Mange folk kan finde på at vælge virksomheder fra, udelukkende fordi de ikke har en hjemmeside. Langt størstedelen af kunderne er på deres mobil konstant, så det er ofte en god strategi at nå ud til dem derigennem, eksempelvis på sociale medier – og hvis I rækker ud til dem online, så er en hjemmeside absolut nødvendigt, hvis folk skal have en idé om, hvad virksomheden tilbyder.

Dette er blot tre råd til, hvordan din virksomhed kan nå ud til flere kunder, og det anbefales altid at lægge en ordentlig markedsføringsstrategi for det bedste resultat.